در این سایت تلاش شده است همراه با معرفی وعرضه مدرنترین و کارآمدترین ترین سیستمهای تصفیه هوا وتصفیه آب و قطعات و فیلترها و خدمات مربوط به آنها،با ارایه مطالب اجتماعی ،تاریخی و فرهنگی و اخبار علمی و ورزشی از سایتها و کانالهای اجتماعی- به انتخاب مدیر سایت -،بازدید کنندگان در استفاده از این مطالب با ما شریک گردند.امید که مورد توجه و استفاده قرار گیرد . در صورتیکه دوستان مطلب قابل استفاده ای دارند میتوانند برای مدیر سایت ارسال نمایند تا در صورت تشخیص برای استفاده دیگر دوستان در سایت قرار داده شود.

ضرورت مقابله جدی و عملی با پدیده فرونشست زمین


ضرورت مقابله جدی و عملی با پدیده فرونشست زمین در کشور

فرو نشست زمین در بسیاری از مناطق کشورمان به دلیل سیاستهای غلط سالهای گذشته در برداشت بی رویه اب از منابع  محدود آن ، ضمن مصرف این منبع حیاتی زیر زمینی باعث بروز فزاینده پدیده مخرب فرونشست زمینها در جای جای کشورمان نیز شده است که اتخاذ تدابیر ضربتی در جهت جلوگیری از پیشرفت بیشتر این پدیده مخرب را طلب میکند.

ایرنا نوشت: سرپرست دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست با ابراز نگرانی از پدیده فرونشست زمین گفت: با توجه به اهمیت موضوع باید تمام دستگاه های متولی برای مقابله با این پدیده در کنار هم قرار گیرند.

علی مریدی افزود: در سال های اخیر پدیده فرو نشست زمین در ایران به دلیل موضوع خشکسالی، اضافه برداشت از چاه های مجاز و نیز حفر چاه های غیر مجاز در کشور افزایش یافته است. وی با اظهار تاسف از این روند ادامه داد: متاسفانه در پدیده فرونشست حجم مخازن آب زیر زمینی کاهش یافته و این کاهش غیر قابل برگشت است.

*** احیاء منابع آبهای زیرمینی در حیطه وظایف وزارت نیرو است
مریدی با انتقاد از اینکه در مسائل مربوط به نشست خاک انگشت اتهام تنها به سمت سازمان محیط زیست گرفته می شود گفت: در تصمیات شورایعالی امنیت ملی در خصوص موضوع احیاء و تعادل بخشی منابع آب های زیر زمینی در این زمینه تصمیمات مهمی اتخاذ شده است که در حیطه وظایف وزارت نیرو است.
وی ابراز امیدواری کرد با همکاری های بین بخشی بتوان تا حدودی بتوان مانع فعالیت های غیر قانونی بهره برداران از چاههای غیر مجاز شد. بر اثر برداشت بی رویه آب از سفره های زیر زمینی پدیده فرونشست زمین رخ می دهد، در این حالت به علت خالی شدن منابع آبی زیر زمینی بخش روی خاک فرو رفته می شود که در این حالت به شکل گودال های عمیقی دیده می شود ، دراین شرایط دیگر زمین قابل برگشت نیست و به اصطلاح به زمین مرده تبدیل می شود.
در ایران این پدیده در چند سال اخیر بسیار پررنگ شده به طوری که شاهد فرونشست زمین تا 54 سانتیمتر در دشت فسا و جهرم هستیم که زنگ خطری برای منابع آبی و خاکی کشور است.

  انتشار : ۹ آبان ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 1129

اهواز-کیان پارس-بازار مرو-شماره های 70 و 71

فروشگاه سیماب عرضه کننده سیستمهای تصفیه آب و تصفیه هوا و خدمات مربوط به آنها و مواد شیمیایی و تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی میباشد. تمام حقوق مادی و معنوی این سایت مربوط به فروشگاه سیماب اهواز میباشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما