در این سایت تلاش شده است همراه با معرفی وعرضه مدرنترین و کارآمدترین ترین سیستمهای تصفیه هوا وتصفیه آب و قطعات و فیلترها و خدمات مربوط به آنها،با ارایه مطالب اجتماعی ،تاریخی و فرهنگی و اخبار علمی و ورزشی از سایتها و کانالهای اجتماعی- به انتخاب مدیر سایت -،بازدید کنندگان در استفاده از این مطالب با ما شریک گردند.امید که مورد توجه و استفاده قرار گیرد . در صورتیکه دوستان مطلب قابل استفاده ای دارند میتوانند برای مدیر سایت ارسال نمایند تا در صورت تشخیص برای استفاده دیگر دوستان در سایت قرار داده شود.

اجرای آهنگ آی بیلیو (i believe in love) گوگوش در فیلم میرور میرور با بازی جولیا رابرتز


دیشب فیلمی با نام "آینه،آینه" (mirror,mirror) (2012) با بازی جولیا رابرتز که اقتباسی بود از داستان سپید برفی و 7 کوتوله"دیدم.البته دیر وقت بودوفیلم را تکه تکه طی زمانی حدود 15دقیقه مرور کردم و وقتی فیلم تمام شد در انتها رقصی زیبا با تم هندی اجرا شد که با کمال تعجب آهنگ آن را قبلا شنیده بودم،البته نه از یک خواننده هندی یا غربی بلکه از خواننده معروف خودمان:گوگوش.در واقع این اولین آهنگی است که من در سنین کودکی درسالهای حدود 1350 از گوگوش شنیده بودم.این آهنگ به زبان انگلیسی و با تکرار فراوان این عبارت بود:

I believe,I beleive, I believe......in love,love,... که من در آن زمان به دلیل تکرارفراوان و سریع آن و البته شرایط سنیم آن را اینگونه میشنیدم: وبلی،وبلی ،.....لاو،لاو،...

به هرحال وقتی این آهنگ را شنیدم برایم این سوال پیش آمد که آیا اصل این آهنگ برای گوگوش نوشته شده بوده یا ایشان هم اجرایی از اجراهای احتمالا متعدد این آهنگ را داشته است؟و اگر اختصاص به ایشان داشته آیانامی از وی در انتهای فیلم آمده یا خیر؟ و در کل کنجکاو شدم و به جستجوی اینترنتی ساده ای پرداختم و خیلی سریع به نوشته کامل و جالبی دست یافتم که درآن نویسنده گفته بود با توجه به اینکه این آهنگ را در هه 70 خواننده ای به نام گوگوش(که به زعم ایشان مادونای ایران بوده است) اجرا کرده است باید وی را پیدا میکردند و اجازه استفاده از آن را در این فیلم از وی میگرفتند و در این راه سراغ افراد بسیاری -ازجمله پزشک گوگوش و شوهر سابقش محمود قربانی-رفته اند ولی به نتیجه ای نرسیده اند تا اینکه طی جستجوهای اینترنتی متوجه میشوند اصل این آهنگ پرتغالی و اتفاقا با نام وبلی،وبلی ،(ظاهرا من در کودکی درست تر از گوگوش آهنگ را میخوانده ام) بوده است و مفصلا به دنبال خواننده اولیه که موقع اجرای آن در 40 سال قبل از ساخت فیلم میرور میرور 19 سال داشته گشته اند و بالاخره اجازه آن را گرفته اند.درپایان نیز یک نسخه از اجرای این آهنگ توسط گوگوش و خواننده پرتغالی  آورده شده.

به هرحال از آنجا که این مطلب در منابع فارسی  در جایی ذکر نشده بود گفتم شاید برای دوستان هموطن دیگر نیز مانند من چالب باشد.در انتها لینک اصل مقاله فوق با نام "راز آهنگ میرور،میرور،زن مفقوده پشت آهنگ "آی بیلیو این لاو) (Mirror Mirror’ Song Mystery: The Missing Woman Behind ‘I Believe in Love) را برای دوستانی که علاقه بیشتری به این موضوع دارند می آورم:

https://www.huffingtonpost.com/2012/03/30/mirror-mirror-song-i-believe-in-love_n_1387609.html

س. هوشنگی 18 آبان 97

  انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 5189

اهواز-کیان پارس-بازار مرو-شماره های 70 و 71

فروشگاه سیماب عرضه کننده سیستمهای تصفیه آب و تصفیه هوا و خدمات مربوط به آنها و مواد شیمیایی و تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی میباشد. تمام حقوق مادی و معنوی این سایت مربوط به فروشگاه سیماب اهواز میباشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما