در این سایت تلاش شده است همراه با معرفی وعرضه مدرنترین و کارآمدترین ترین سیستمهای تصفیه هوا وتصفیه آب و قطعات و فیلترها و خدمات مربوط به آنها،با ارایه مطالب اجتماعی ،تاریخی و فرهنگی و اخبار علمی و ورزشی از سایتها و کانالهای اجتماعی- به انتخاب مدیر سایت -،بازدید کنندگان در استفاده از این مطالب با ما شریک گردند.امید که مورد توجه و استفاده قرار گیرد . در صورتیکه دوستان مطلب قابل استفاده ای دارند میتوانند برای مدیر سایت ارسال نمایند تا در صورت تشخیص برای استفاده دیگر دوستان در سایت قرار داده شود.

تولید آجر با استفاده از ادرار انسان


تولید آجر با استفاده از ادرار انسان

 ساخت اولین آجر بیولوژیکی دنیا با ادرار انسان / عکس

محققان دانشگاه کیپ‌تاون در آفریقای جنوبی از نخستین  آجر بیولوژیکی ساخته‌شده از ادرار انسان، رونمایی کردند.

به گزارش خبرآنلاین، آمریکایی‌ها در سال 2010 آجر ساخته‌شده از ادرار را با استفاده از یک‌راه حل مصنوعی ایجاد کرده بودند اما آنچه سوزان لمبرت دانشجوی ارشد مهندسی شهری با کمک سوپروایزر خود، دکتر دیلون راندال ساخته، از فرایند طبیعی موسوم به «رسوب کربنات میکربی» بهره برده است که به گفته راندال برخلاف نحوه شکل‌گیری دریاها نیست. {لینک}

بخشی از ادرار با شن سُست همراه با باکتری ترکیب‌شده تا آنزیمی به نام Urease تولید کند و از سوی دیگر کربنات کلسیم از طریق یک واکنش شیمیایی پیچیده تولید می‌شود و درنتیجه کربنات کلسیم شن را به سیمان تبدیل می‌کند.

آجرها در دمای اتاق به‌صورت قالبی در می‌آیند که برای محیط‌زیست بهتر است. (آجر معمولی در دمای زیر 1400 درجه ساخته‌شده و دی‌اکسید کربن زیادی هم تولید می‌کند)

راندال معتقد است ادرار طلای مایع است و 97 درصد از فسفر موجود در ادرار را می‌توان به فسفات کلسیم تبدیل کرد. 

همچنین عدم تولید دی اکسید کربن در این روش کمک به جلوگیری از افزایش فزاینده دمای زمین با پدیده ای موسوم به اثر گلخانه ای میباشد.

  انتشار : ۹ آبان ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 1149

اهواز-کیان پارس-بازار مرو-شماره های 70 و 71

فروشگاه سیماب عرضه کننده سیستمهای تصفیه آب و تصفیه هوا و خدمات مربوط به آنها و مواد شیمیایی و تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی میباشد. تمام حقوق مادی و معنوی این سایت مربوط به فروشگاه سیماب اهواز میباشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما