به گزارش گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا، در این تفکر قدیمی تصور می‌شود که گرم کردن خودرو در زمستان به صورت درجا باعث می‌شود تا موتور بهتر کار کند و سلامت قلب تپنده خودرو تضمین شود. به گزارش ساینس آلرت اما تحقیقات نشان داده که این کار نه تنها سودی به حال موتور ماشین ندارد بلکه حتی می‌تواند به موتور صدمه برساند. در واقع در زمان خودروهای کاربراتوری شاید این مسئله نیاز بود اما اکنون به صورت کامل باید آن را برای موتورهای انژکتوری فراموش کرد.

 استفان سیاتی، مهندس مکانیک که ۲۶ سال است درباره موتورهای احتراقی کار می‌کند، می‌گوید گرم کردن موتورهای بنزینی در جا نه تنها تلف کردن سوخت است بلکه باعث می‌شود که روغن از روی سیلندر و پیستون‌ها به اطراف پاشیده شود و اثر مخربی بر عمر موتور خودرو داشته باشد.

 به گفته این مهندس مکانیک در موتورهای انژکتوری یا سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری سوخت توسط یک پمپ مکانیکی یا برقی با فشار به داخل لوله‌های سوخت رسانی و ریل سوخت وارد می‌شود و از طریق انژکتورها که در واقع نوعی شیر محسوب می‌شوند به پشت سوپاپ هوا یا درون سیلندر به صورت پودر شده پاشیده می‌شود و به این ترتیب مخلوطی از هوا و سوخت برای احتراق در موتور و تولید انرژی به دست می‌آید.

  در زمان سردی هوا بنزین به راحتی تبدیل به بخار نمی‌شود و به همین خاطر بخار سوخت به اندازه کافی تولید نمی‌شود. همین مسئله باعث می‌شود احتراق به خوبی صورت نگیرد اما موتور خودروهای انژکتوری طوری طراحی شده‌اند که در زمان سرد بودن موتور برای احتراق مناسب مقدار بیشتری سوخت وارد محفظه می‌کند. در این وضعیت گرم کردن خودرو به صورت درجا باعث می‌شود که مقدار زیادی سوخت اضافی وارد محفظه احتراق شود و بخشی از آن به دیواره‌های سیلندر برسد و روغن موجود در پیستون‌ها را با خود بشوید. این روند به تدریج کاهش عمر موتور را به دنبال دارد.