در این سایت تلاش شده است همراه با معرفی وعرضه مدرنترین و کارآمدترین ترین سیستمهای تصفیه هوا وتصفیه آب و قطعات و فیلترها و خدمات مربوط به آنها،با ارایه مطالب اجتماعی ،تاریخی و فرهنگی و اخبار علمی و ورزشی از سایتها و کانالهای اجتماعی- به انتخاب مدیر سایت -،بازدید کنندگان در استفاده از این مطالب با ما شریک گردند.امید که مورد توجه و استفاده قرار گیرد . در صورتیکه دوستان مطلب قابل استفاده ای دارند میتوانند برای مدیر سایت ارسال نمایند تا در صورت تشخیص برای استفاده دیگر دوستان در سایت قرار داده شود.

یون منفی چیست؟/آشنایی با یون منفی و اهمیت آن در تصفیه هوا


یون منفی چیست؟

در هوا ذرات با بارهاي مثبت و منفي وجود دارند. از تجمع ذرات با بار مثبت و يون يون مثبت و ذرات با بارمنفي و يون ، يون منفي تشكيل مي شود. بالا بودن ميزان يون مثبت در هوا باعث احساس افسردگي، سر درد و سستي و رخوت و …. در افراد مي گردد.تخليهء الكتريكي ولتاژ بالا از طريق عملكرد ميلهء الكترود مي تواند باعث توليد مقدار زيادي يون منفي گردد. اين يونهاي منفي مي توانند به ذرات مسموم معلق در هوا چسبيده و هوا را از وجود آلاينده ها پاك نمايند.
آيا احساسي را که در کنار آبشارها يا در اوج کوهها داشته ايد به خاطر داريد؟
در آن اماکن هزاران يون منفي وجود دارد. آنها تأثير فوق العاده اي در بيوشيمي انسان دارند.در هواي تازهء روستاها معمولأ 2000 تا 4000 يون منفي در سانتيمتر مکعب وجود دارد( تقريبأ به اندازهء يک حبه قند) در کوهستان بيشتر از 100.000 يون منفي در سانتيمتر مکعب وجود دارد در حاليکه در هواي آلودهء شهري پائين تر از 100 يون منفي در سانتيمتر مکعب وجود دارد.
زمانيکه يونيزاسيون هوا در بيمارستانها و اماکن کاري اروپا و روسيه اجباري است، درکشور ما عليرغم هواي مسمو م و بسيار آلوده به تازگي مورد توجه قرار گرفته است .
يونها ذرات باردار موجود درهوا هستند که در طبيعت زمانيکه انرژي بر مولکولي مانند دي اکسيد کربن، اکسيژن، آب يا نيتروژن وارد ميشود ، باعث مي شود که يک الکترون از مولکول جدا شده و يک يون باردار مثبت به جا بگذارد. الکترون جدا شده خود را به نزديکترين مولکول مي چسباند و آن را تبديل به يون باردار منفي مي کند.اين يون باردار منفي اکسيژن است که بهترين تأثير را بر ما دارد.
يونهاي منفي ذرات باردار الکتريکي هستند که آلودگي هاي موجود در هوايي را که ما تنفس مي کنيم از بين ميبرند و اثر جوان کننده اي بر سيستمهاي فيزيولوژيکي ما دارند (مانند سيستم تنفسي).
آيا هرگز توجه کرده ايد که ما تا چه اندازه احساس تازگي در کوهها، کنار دريا، در جنگل يا در کنار آبشارها مي کنيم؟ يا چقدر احساس پر انرژي بودن به ما دست مي دهد؟ توضيح آن اين است که اين اماکن معمولأ سرشار از بيليونها يون منفي هستند. پس از رعد و برق ، اکثر ما احساس تازگي مي کنيم . اين به دليل اين است که طوفان الکتريکي تريليونها يونهاي منفي آرامش بخش در هوا پخش کرده اند که اعصاب را تسکين داده و ما را سرشار از انرژي ميکنند.
تحقيقات علمي ثابت کرده اند که در فضاهايي که از يون منفي بالايي برخوردار هستند آثار حساسيت ، آسم ، افسردگي ، خستگي و سر درد کمتر ديده مي شود و در اين مکانها افراد از توانايي ، قدرت کار ، تمايل به همکاري و کارکرد مغزي بالاتري برخوردار بوده و ضريب اشتباه آنان پائين مي آيد.
مطالعات در دانشگاه کلمبيا و انستيتو روانشناسي ايالت نيويورک نشان مي دهد که دستگاه هاي مولد يوني با در صد بالا به صورت خاصي به شکل ضد افسردگي عمل مي کنند.
اتاقهايي که از يون منفي زيادي برخوردار هستند به شکل کامل چشمگيري نشان داده اند که از رشد باکتريها و خيلي عوامل بيماري زاي ديگر جلوگيري کرده و در از بين بردن گرد و غبار ، ويروسها، دود سيگار، شورهء حيواني، بوي نامطبوع و دودهاي شيميايي مسموم کنند ه تأثير بي نظيري دارند.
يونهاي منفي چه فوائدي دارند؟
از بين بردن باكتريها، جلوگيري از پير شدن سلولهاي بدن، بالا بردن توانايي نگهداري اكسيژن در خون، بهتر كردن عملكرد سوخت و ساز بدن، بالا بردن ميزان هوشياري، از بين بردن خستگي ، بالا بردن مقاومت بدن(سيستم ايمني) در مقابل بيماريها، تآثير اساسي در معالجه ء سردرد، بي خوابي/كم خوابي، آلرژي، آسم و فوائد بسيار ديگر.
حقايقي در مورد يون منفي.
(سازمان دارو و خوراك آمريكا)به عنوان يك راه معالجهء تآئيد شده. FDA مورد تآئيد
يونيزاسيون امري اجباري در بسياري از بيمارستانهاي اروپا و روسيه است.

مهندسين خود را جهت آزمايش يك دستگاه مولد يون منفي به Good Housekeeping در ماه مارچ 1999 مجلهء
كار گرفت ، آنها دستگاه را در يك مخزن پر از دود گذاشتند و سپس متوجه شدند كه مخزن كاملآ از دود پاك گرديده است.
نتيجهء تحقيقات اخير سازمان كشاورزي آمريكا نشان مي دهد كه يونيزه كردن يك اتاق باعث كاهش 52% غبار و 95% باكتري موجود در هواي آن اتاق مي گردد. ( لازم به تذكر است كه بيشتر آلاينده هاي موجود در هوا در ذرات غبار معلق در هوا زندگي مي كنند).
چگونه يونهاي منفي آلاينده هاي هوا را از بين مي برند؟

يونهاي منفي (بار منفي) خود را به آلاينده ها و عوامل آلرژي زا كه به صورت مثبت باردار هستند مي چسبانند . ذرات تشكيل شدهء جديد بزرگتر و سنگين تر هستند و بنابر اين به طرف زمين كشيده مي شوند و از فضاي تنفسي ما خارج مي گردند.
اغلب آلاينده هاي معلق به صورت مثبت باردار هستند و بر عكس يونهاي منفي به صورت منفي بار دار هستند. در فضاهايي كه يون منفي با غلظت (چگالي ) بالا در آن وجود دارد، آنها مي توانند بار آلاينده هاي معلق را به بار منفي تبديل كنند.
اين امر موجب مي شود كه جذب مغناطيسي بين آلاينده هاي معلق در هوا بوجود آيد و درنتيجه آنها به يكديگر مي پيوندند و سنگينتر از آن حدي مي شوند كه بتوانند به صورت معلق در هوا باقي بمانند و بدون آسيب رساند ن به چيزي روي زمين مي افتند و ديگر در مسير هواي تنفسي شما قرار نخواهند گرفت.
حتي اگر آنها قبل از اينكه به زمين برسند تنفس شوند، چو ن ذرات بزرگتري هستند توسط فيلتر هاي بالاي ناحيهء تنفسي فيلتر مي شوند.
مسلمآ، در صورتي كه توليد يون منفي به صورت ادامه دار نباشد ، بعضي از اين آلاينده هاي بزرگ شده مي توانند دوباره به هوا بازگردند.
برخي مطالعات نشان داده كه يون منفي اثر بيولوژيكي روي باكتريها و ويروسها داشته و در صورت تماس، آنها را از بين مي برد.
چرا يون منفي باضافهء اوزون با مقدار كم؟
يون منفي و اوزون قوي ترين پاك كننده هاي هوا در طبيعت هستند. در دنيا چيزي مؤثرتر از اين دو براي پاك كردن هواي تنفسي ما از عوامل آلرژي زا و آلاينده ها وجود ندارد. متآسفانه اكنون به دليل نزديكي ساختمانه و منازل به يكديگر اين دو نمي توانند تآثير خود را در فضاي داخلي ساختمانها به صورت طبيعي بگذارند.
يون منفي و اوزون در طبيعت بوجود آمده اند ، و در مناطقي يافت مي شوند كه از خالص ترين و بالاترين سطح هواي سالم برخوردارند. اين اماكن معمولآ شامل بالاي كوهها، نزديك آبشارها، جاهايي كه لحضاتي قبل رعد و برق صورت گرفته، چمن زارهاي دوراز شهر و كناره هاي اقيانوس دركنار امواج بلند هستند.

  انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 924

اهواز-کیان پارس-بازار مرو-شماره های 70 و 71

فروشگاه سیماب عرضه کننده سیستمهای تصفیه آب و تصفیه هوا و خدمات مربوط به آنها و مواد شیمیایی و تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی میباشد. تمام حقوق مادی و معنوی این سایت مربوط به فروشگاه سیماب اهواز میباشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما